USA here we come - Reisverslag uit Elkhart, Verenigde Staten van Patric en Constance Akker - WaarBenJij.nu USA here we come - Reisverslag uit Elkhart, Verenigde Staten van Patric en Constance Akker - WaarBenJij.nu

USA here we come

Door: Patric en Constance

Blijf op de hoogte en volg Patric en Constance

01 Juli 2017 | Verenigde Staten, Elkhart

Hello maar weer!

Na Niagara verlaten te hebben, kwamen we na 3 kwartier rijden bij de Amerikaanse grens aan.
Wij dachten als 'ervaren' USA gangers wel effe gauw de grens over te rijden...viel dat effe tegen.
Paspoort afgeven, knipperlichten aan, en melden binnen bij het eerste kantoor op het terrein.
We kwamen er nie in, bleek dat elke internationale reiziger dit moest aflopen om een grensdocument te krijgen.
Pfffff binnen 10 minuten stonden we gelukkig weer buiten en 12 dollar armer.
Op naar Cleveland,maar 348 km zoeven met onze sjeesmobiel.
Het blijft relaxed rijden hier, mensen zijn veel gemakkelijker in het verkeer.
Onderweg is veel te zien, we moesten 3 staten doorrijden om in Cleveland te komen (namelijk New York, Pennsylvania en Ohio).
Rond 15.00 uur kwamen in het Hyatt Regency hotel aan.
Ze hadden de vlaggen al uitgehangen.
Na ingecheckt te hebben, kwamen we op de hotelkamer en moesten effe goed kijken of dat het kamernummer wel klopte.
Was de WAUW-factor met hoofdletters !!!
We zullen een paar foto's bij doen.
Het hotel was super groot, inclusief een winkelcentrum beneden, andere hebben een zwembad.
Hier mochten we 2 nachten vorstelijk vertoeven.
Gisterenmorgen zijn we eerst maar eens begonnen om gaan te shoppen.
Hier zijn veel Shopping malls, dus 1 dag Cleveland is eigenlijk te weinig om een shopavontuur te beleven.
Maar goed,het was leuk!
Als je in Cleveland bent, hoort natuurlijk een bezoek aan het Rock en Roll hall of Fame museum.
Hier zijn duizenden bezittingen te zien van personen uit de muziek wereld door de jaren heen.Zoals bijvoorbeeld de jurken van de Supremes, drumstel van the Beatles enz..
Ze laten ook het ontstaan van Rock en Roll zien en welke invloeden die weer teweeg brengen.
Fotocrash is opgelost, het is toch een ander toestel geworden.
En nee Rien, hij was nie van ons.....haha
Vanmorgen lekker vroeg opgestaan, om 8.30 uur waren we gaan rijden.
We moesten van de staat Ohio naar Indiana.
In totaal 390 km.Effe lekker doorknorren.
We zijn door het hart van Amish County getrokken, dat betekent niet te hard rijden, want paard en wagen komen van rechts...
Onderweg zien we veel mensen buiten bezig die het land aan het bewerken zijn,maaien,ploegen en dat allemaal met 1 of 2 pk.
Je kunt ook precies zien waar ze wonen,want de schuttingen om het hele huis zijn 3 meter hoog.
Ze houden dus blijkbaar niet van pottekijkers.
Voor de mensen die daar vraagtekens over hebben, NEE dat willen wij niet zien...

• 02 Juli 2017 - 01:25

Rien:

Ziet er geweldig uit , word wel nieuwsgierig van wat er allemaal achter die muren plaats vindt .
    fijn dat je zo geniet , aan je snuitje te zien maat !
    geniet er nog maar van.

groetjes van de overburen

• 02 Juli 2017 - 08:43

Rene :

Hoi Samen,

Zo te lezen hebben jullie het onzettend goed en valt er veel te zien en te beleven.
    Dit wordt weer een prachtige reis!

Groeten van Rene en Miranda

• 02 Juli 2017 - 09:03

Thieu En Tonny:

Ziet er goed uit allemaal en schijnbaar een mooi weertje, niet onbelangrijk. Die Amish dat zijn toch maar aparte he. Maar ik heb respect voor hun vasthoudendheid aan hun eigen normen en waarden. Kies toch maar voor het gemak haha. Jullie leggen best afstanden af he? Heel veel plezier verder.

• 02 Juli 2017 - 11:57

Mariet En Rien:

Jullie maken er toch maar weer een mooie reis er van. Als jullie in Holland komen gaan jullie dan ook nog naar de Vinkelses molen kijken? Geniet maar lekker van de rust en de ruimte die er is daar en het vergezicht dat je heb daar,heel veel plezier. Gr uit Susteren.

• 02 Juli 2017 - 19:32

Jan Enels:

Een goed begin is het halve werk.Veel plezier.

• 02 Juli 2017 - 22:30

Paula En Jet:

Hey vakantiegangers!!! Wat een mooi verslag hebben we weer gelezen, super leuk!! Jullie leggen weer veel kilometers af en er is veel te zien. Wordt idd weer een mooi reis met veel verhalen. Geniet er van en laat ons ook mee genieten haha.... Gr paula en jet

• 03 Juli 2017 - 14:16

Helma:

Hoi hoi,
    Gaat het goed!
    Prachtig hotel met die winkels, lijk wel op Lafayette ( warenhuis) in Parijs.
    Hoe heette die mensen met die paardjes ook weer Jet weet het wel!
    Veel plezier, en tot de volgende keer groetjes.Helma

• 03 Juli 2017 - 19:36

ELS EN JAN:

HARTELIJK Gefelisiteerd met jullie trouwdag.

• 03 Juli 2017 - 19:42

Van Ravensteijntjes:

Mooi hoor,geniet er lekker van!! En van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag!!

• 03 Juli 2017 - 22:35

Theo En Carla:

Hoi Patric en Constance,

Leuke verhalen weer! Jullie maken het goed zo te zien... Leuk autootje hebben jullie weer weten te bemachtigen. Komt zo te zien weer helemaal goed met jullie. Geniet er weer van en we zijn benieuwd naar de volgende belevenissen...

Groetjes Theo, Carla, Bart en Anne

• 05 Juli 2017 - 18:54

Pauline:

Hey skatje... Het is gelukt we kunnen weer meelezen!!
    Fijn jullie net gesproken te hebben, maar bruiner worden hoeft niet meer... Steekt zo af.
    Wat raar dat Constance altijd problemen heeft bij controles

• 05 Juli 2017 - 20:39

Joop Habraken:

Hey Constance en Patric ziet er allemaal geweldig uit jullie weten wel voor welke hotels jullie gaan