Natuurschoon in Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Patric en Constance Akker - WaarBenJij.nu Natuurschoon in Yellowstone - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Patric en Constance Akker - WaarBenJij.nu

Natuurschoon in Yellowstone

Blijf op de hoogte en volg Patric en Constance

15 September 2013 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Hallo volgers!
Hier zijn we dan weer met ons volgend verslag van onze SUPER trip door midden/noord Amerika.
Donderdagmorgen zijn we eerst naar Big Sky gereden,was een half uur rijden vanuit onze Ranch.
Dit is een ski gebied,maar in de zomer ook heel mooi om te bezoeken.Er was een leuk pleintje met een park erbij waar we hebben zitten picknicken.Ook een keer leuk!
Toen we alle wegen onveilig hadden gemaakt in Big Sky,zijn we terug gegaan naar onze blokhut.Pat kreeg er de kijk op dat ze een forellenvijver hadden.Aangezien hij nog nooit gevliegvist (fly fishing) had en hij zag dat er iemand was die er heel veel verstand van had,heeft hij toch maar priveles genomen van een uur.
Voor diegene die het niet kennen,je vist niet met een dobber,maar met een "vlieg" aan je haak.Je hoeft dus zelf niet de vlieg te vangen,want die zit al aan je haak.Haha.
Pat had hier veel lol in en het lukte nog goed ook.
Hij had in een half uur tijd 4 forellen gevangen.
Het was flink wennen daar,'s nachts vriest het.
Maar overdag is het een graad of 20.Temperaturen voelen hier toch anders aan als thuis,helemaal niet koud.
Gistermorgen werden we 'prettig' gewekt door een groep paarden die bij ons voor langs de veranda kwamen.Het was echt cowboystijl.Lachen!
Toen zijn we naar West Yellowstone gereden,was maar een half uur rijden.
Eerst zijn we daar naar het Grizzly & Wolf Discovery Center geweest.
Daar kun je van dichtbij zien hoe dat Grizzly beren,wolven en roofvogels leven in Yellowstone.
Dit was heel apart om mee te maken.Je kunt heel dichtbij de dieren komen,want in het park zul je ze niet zo snel zien.
Daarna hebben we onze koffers afgegooid in ons hotel en zijn we Yellowstone Park ingereden.Dit ligt om de hoek bij ons hotel.
WOW,wat is dat mooi zeg!!!
Het is daar thermische,vulkanische grond.
Onderweg naar Old Faithful (bekendste geiser),zuiden van het park,kom je heel veel bronnen,fonteinen en kleinere geisers tegen.De ene nog mooier dan de andere.
Maar Old Faithful blijft toch wel de indrukwekkendste van allemaal.Deze spuit 56 meter hoog ieder uur en duurt tussen de 1,5 en 6 minuten.
Aan het einde van de middag,toen we naar de uitgang van het park reden,stonden we oog in oog met een enorme bison.Deze stond langs de weg.Wat een kolossale beesten zijn dat!
Vanmorgen zijn we naar de noord/west kant van het park gereden.Meteen toen we in de bossen reden,lag er een muil dier hert rustig te kijken.Dit dier heeft een groot puntig gewei op zijn kop.Deze is iets kleiner dan een eland.
Deze noord route is ook erg mooi met z'n mooie natuur,geisers en heet water bronnen.
Het was vandaag wel regenachtig,maar iedere keer als we iets wilde gaan bekijken was het mooi droog.
Hebben vandaag ook veel herten en kuddes met bisons gezien.Mooi om te zien dat ze weer in de vrije natuur in het park leven.
In 1988 is een groot deel van Yellowstone Park afgebrand geweest.Dit is nog heel goed te zien aan de afgebrande bomen die er nog staan en de jonge bomen die opnieuw zijn gaan groeien.Het lijken wel bergen met luciferhoutjes.
Morgen is het weer kilometerdag.Nog 1 keer een grote rit van 558 km en dan komen we aan in het zonnige Salt Lake City in de staat Utah.Dit is dan de 5e en laatste staat van onze trip.
Nou tot schrijfs maar weer!
Groetjes aan iedereen!

• 15 September 2013 - 12:06

Marleen:

Wat een mooie en indruk wekkende vakantie, jullie kennen vast wel het liedje kon ik maar even bij je zijn ha ha Swieties veeeeeeeel plezier nog, en tot horens weer.....

• 15 September 2013 - 12:53

Lia En Hans:

He hallo inderdaad wat een bizon maar goed dat je in de auto bent gebleven een aardig beest . Trouwens de andere dieren ook mooi op een afstandje .En wat heb je met de vissen gedaan bbq of retour vijver ? En morgen op naar de mormonen in SLC en verder is het een aardige stad zo te lezen . Hopelijk lekker weer geniet ervan hier begint het echt herfst te worden een buitje regen en wind maar dat hoort erbij .
    Veel plezier en tot de volgende keer Lia & Hans

• 15 September 2013 - 13:01

Lia En Hans:

Nog even in colorado hebben ze water overlast dus laarzen aan ik lees het net ben benieuwd of jullie er iets van mee krijgen ?

• 15 September 2013 - 14:35

Theo En Carla:

Ha die Patric en Constance,

Weer een mooie reis etappe zo te zien. He patric... s'avonds forel op de barbeque? Of toch maar weer gewoon terug gegooid? Ziet er wel indrukwekkend uit die geiser in yellowstone park. Gratis een warme douche? Toch maar niet denk ik (haha). Ook echt impossant zo'n bison.... We hebben niet echt een indruk van de groote vanaf de foto, maar hij lijkt toch echt wel wat groter te zijn dan een koe van hier. Snappen nu wel waarom die stukken vlees op de bord zo groot zijn (haha). Alles naar verhouding.... Jullie volgende reis gaat naar de mormonen en de olympische spelen begrijpen we. We wensen jullie daar ook weer veel plezier en wachten met spanning op jullie volgend reisverslag. Erg leuk om zo ook een beetje van jullie mooie reis mee te beleven.

Groetjes Theo, carla en de kids

• 15 September 2013 - 20:14

Vincent En Anita:

Wat een MEGA indrukwekkende vakantie hebben jullie! Wij volgend jullie verslagen vol verwachting. Kun je nagaan, wij zijn helemaal niet daar. Maar de verhalen en de foto's........heel erg mooi. Wat moet het op jullie dan helemaal een indruk maken. En dat je die geisers van dichtbij hebt gezien. Wij kennen het alleen van National Geographic....en jullie zien die dingen nu live. Helemaal fantastisch!
    En Pat, toch wel een meevallertje dat je die vliegen niet zelf hoefde gaan te vangen toch?
    En dat je bij het reisbureau ook gelijk het weer erbij kon boeken is toch helemaal makkelijk. Kun je mooi alles bekijken zonder dat je een nat pak haalt.
    Maar ff serieus, weer een mooi verhaal met geweldig mooie foto's.
    Rijdt voorzichtig de volgende etappe, en geniet nog lekker een poos!
    groetjes van Fc Nisseroi

• 16 September 2013 - 06:41

Maria:

Hey luitjes

Wat een prachtige reis hebben jullie toch.
    Ja Yellowstone park is mooi en prachtig en er is zo veel te zien mooie natuur.
    En de Old Faithful dat is een grote geiser en je hebt ook geisers die stinken naar rotten eieren.
    Wij zijn er in 1992 geweest en de bison een machtig beest.
    Fijn dat het goed gaat met jullie en dat jullie veel zien.
    Nog heel veel plezier

Groetjes Ben Maria en de kids

• 16 September 2013 - 10:05

Tammy:

Weer een mooi avontuur geweest!

Op naar de laatste lange rit, wat ongetwijfeld ook indrukkend zal zijn ;-)

Groetjes,
    Tammy

• 16 September 2013 - 10:17

Pauline:

ziet er weer erg mooi uit vooral die bison! zijn benieuwd naar jullie foto's en verhalen.ook die geiser lijkt me mooi om te zien!! en gelukkig ook nog lekker weer,geniet er nog even van!! en tot gauw!!

groetjes toon pauline lars en anke